Chcete dodávať CT-čko za najvyššiu cenu?

Autor: Jozef Maťaše | 1.12.2014 o 16:40 | Karma článku: 7,34 | Prečítané:  860x

Mantrou všetkých politikov, ktorí obhajujú podozrivé výberové konania je obľúbená veta: "Zákon nebol porušený". Novším variantom sa stala hláška: "Víťaz bol vybraný v elektronickej aukcii.

Pozrime sa na to bližšie. V praxi sú možné dva druhy výberových konaní podľa cieľov:

1. Výberové konanie má za cieľ vybrať dodávateľa s najvýhodnejšou ponukou pre objednávateľa.

2. Výberové konanie má za cieľ vybrať vopred určeného dodávateľa s dopredu dohodnutou cenou.

Pokiaľ v prvom prípade je záujmom obstarávateľa, aby sa súťaže zúčastnilo čo najviac dodávateľov, v druhom prípade sa snaží obstarávateľ riadiť počet a zloženie dodávateľov v súťaži. Na to sa použijú rôzne nástroje: 

- samotné vymedzenie predmetu obstarávania (dobrý príklad je obstarávanie operačných stolov pre nitriansku nemocnicu)

- vylúčenie nežiadúcich dodávateľov pre formálne nedostatky (do neba kričiaci tender na mýtny systém)

- zrušením súťaže, do ktorej sa prihlásil nežiadúci dodávateľ a vypísaním novej, do ktorej už nežiadúci dodávateľ nepáchne (buď pochopil, že nemá šancu, alebo pochopil, že má šancu iba cez sprostredkovateľa

Zmanipulovať v týchto prípadoch internetovú aukciu je už len otravná povinnosť (matka všetkých aukcií  platinové sitká)

A teraz si každý čitateľ môže vybrať, akým spôsobom sa robil výber dodávateľa CT-čka v Piešťanoch.

 

P.S. Samozrejme som v blogu neobsiahol všetky metódy zlodejov v bielych golieroch. Stále sa vytvárajú nové, veď ich hlavnou pracovnou náplňou je čo najviac podojiť štátnu kasu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.


Už ste čítali?