reklama

Finančná správa vie vytočiť nielen daňami

Dnes som mal zasa občasnú povinnosť komunikovať s Daňovým úradom prostredníctvom portálu Finančnej správy. Za tie peniaze, ktoré do toho štát vrazil, by mal portál predvídať, čo chcem urobiť. Nie, on sám vyplňuje údaje, ktoré potom vyhlási za chybu. A nepovie, kde tá chyba je. Keďže vieme koľko platí štát za IT služby, radšej som si dal tú námahu a zaslal som podnet na odstránenie chýb. Zverejňujem ho v plnom znení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Pekný deň,

dnes som podával na portáli Finančnej správy prostredníctvom všeobecného podania Oznámenie o zániku daňovej povinnosti DzMV. Tak do bordova vytočený som nebol už veľmi dávno. To, že portál je mimoriadne nepriateľský k obsluhe som zistil už dávno. Dnes, keď som chcel zaslať svoje oznámenie, musel som napísať k Vám o radu. Všetka česť, odpoveď prišla celkom rýchlo. Ale napriek návodu, podanie som nezvládol. Kým som zistil, ako pridať prílohu k všeobecnému podaniu, zabil som 10 minút. Keď som ju konečne pridal, musel som zakliknúť, že som fyzická osoba. Ja sa pýtam: to z formátu DIČ systém nespozná sám? Prečo potom majú fyzické osoby iný formát ako právnické? Možno si poviete, veď to je len jeden klik. No a čo? Elektronické podania by mali šetriť každý zbytočný klik.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čerešnička na torte prišla vo chvíli, keď som chcel Oznámenie podať. Vypísalo mi tam niečo v zmysle, že podávam za iný subjekt ako som prihlásený. Po niekoľkominútovom maturovaní som musel zavolať na infolinku. Tam bol našťastie pán, ktorý hneď vedel kde je pes zakopaný. V predvyplnenom rodnom čísle chýbalo lomítko!!!

Keďže pán hneď vedel, kde je chyba, tak ma nikto nepresvedčí, že Vám tento nedostatok nie je známy. Prečo nie je táto chyba stále odstránená? Ja sám seba nepovažujem za úplnú lamu, čo sa týka elektronickej komunikácie, ale neviem si predstaviť živnostníka, ktorý používa počítač iba občas, ako môže komunikovať prostredníctvom takéhoto portálu. Keby to robili študenti zadarmo, nemôže to byť horšie. A nie za tie ťažké prachy, ktoré do toho vráža štát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Píšem trochu ostrejšie, ale verte mi, že sa veľmi miernim. Uvedené Vám píšem hlavne preto, lebo dúfam, že Vám to pomôže pri odstraňovaní chýb na portáli. Zámerne nepíšem, pri vylepšovaní portálu, lebo ten portál je otrasný. Ten sa vylepšiť nedá, iba vymeniť.

Ale keď si predstavím tú cenu za ktorú to vie iba štát zrealizovať, tak ho radšej nechajte tak. Keď sa naň budem prihlasovať, dám si niečo na ukľudnenie, aby ma neporazilo.

Nejako som musel ventilovať tú zlobu, ktorá ma pochytila pri práci s predraženým portálom Finančnej správy. A predražený je isto, aj keby bol zadarmo!

Jozef Maťaše

Jozef Maťaše

Bloger 
  • Počet článkov:  83
  •  | 
  • Páči sa:  756x

Záleží mi na tom, kde žijem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu